پشتیبانی سیستم کامپیوتری

پس از نصب و اجرا شبکه نحوه پشتیبانی از آن بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل نیرو پشتیبان باید از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد، تا بتوانند امور محوله را به طور کامل با بازدیدهای مکرر سخت افزاری و نرم افزاری پسیو و اکیتو داشته باشد همچنین بتواند مشکلات فنی، ساختاری و … را در سریعترین زمان بدون مشکل امنیتی حاد حل کند، بنابراین استفاده از تیم پشتیبانی ضروری است.

پشتیبانی شبکه در یک نگاه

پشتیبانی شبکه به معنی کنترل و نظارت بر عملکرد شبکه مورد بهره برداری توسط تیم پشتیبانی شرکت ارائه دهنده سرویس مورد نظر است که پس از طراحی و نصب باید به طور مستقیم بر کار نظارت داشته باشند، تا در صورت بروز کوچکترین مشکل فنی و امنیتی آن را در اسرع وقت برطرف نمایند تا مشکل خاصی پیش نیاید. بنابراین ما پس از نصب و راه اندازی شبکه نیز در کنار شما هستیم.

در پشتیبانی شبکه هدف ما نگهداری شبکه کامپیوتری به همان شکل سابق با آپشن های حمایتی جدید است تا کارها مثل گذشته به سهولت انجام شود. در حال حاضر بحث پشتیبانی امری مهم و حیاتی برای شرکتها، سازمان ها، مؤسسات خصوصی مالی و … به ویژه در حوزه انفورماتیک به شمار می رود. گسترش فناوری و اطلاعات در این حوزه پیش از گذشته استفاده از تجهیزات شبکه را نمایان نموده است.

وظایف پشتیبان

توجه داشته باشید که وظایف پشتیبان بسته به کاربرد و کارکردی که دارد متفاوت است و گونه های مختلفی به قرار زیر را شامل می شود.

1.پشتیبانی شبکه کامپیوتر

از جمله وظایف پشتیبان شبکه این است که زمانی که شما زیر ساخت های ارتباطی موجود شرکت یا اداره خود را ارتقاء می دهید و چندین سیستم جدید را به زیر مجموعه خود اضافه می کنید، پشتیبان وظیفه دارد سیستم شبکه ای شما را متناسب با نیازتان ارتقاء دهد و آن را مدیریت کند.

2. پشتیبانی نرم افزار شبکه

پشتیبانی نرم افزاری شبکه مربوط به بخش اکتیو(Active) است که این پشتیبانی بخش های مختلفی به قرار زیر را شامل می شود.

  • حفظ و نگهداری از نرم افزارها.
  • بک آب گیری از تمامی اطلاعات مهم و کاربردی شرکتها، سازمان ها.
  • بک آب گیری از نرم افزارهای موجود.
  • مستند سازی برای تمامی اطلاعاتی که به نوعی با شبکه مرتبط است.
  • نصب و آپدیت ویندوز سرور در صورت نیاز شرکت.
  • ارتقاء نرم افزارهای سیستمی با توجه به نیاز شرکت.
  • نگهداری و پشتیبانی از اطلاعات و دیتاهای شرکت.
  • جلوگیری و پیشگیری از ایرادات و مشکلات شبکه های کامپیوتری.
  • برقراری امنیت شبکه در حوزه نرم افزاری اکتیو.
  • برقراری امنیت سیستم به ویژه در خطوط اینترنت.

3.پشتیبانی سخت افزاری شبکه

پشتیبانی سخت افزاری شامل موارد زیر می شود.

  • نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری به ویژه در حوزه آی تی و موارد اینچنینی.
  • نگهداری از تجهیزات پسیو(passive)شبکه.
  • نگهداری از سرورها، رک ها، سوئیچ ها و …
  • نگهداری از سیستم های کامپیوتری و همچنین تجهیزات اداری.
  • ارائه نمودن و مشاوره برای خرید آنلاین تجهیزات و زیر ساخت های شبکه ای مرتبط.
  • نصب و همچنین ارتقاء تجهیزات پسیو شبکه.
  • ریشه یابی علل خرابی در حوزه سخت افزاری شبکه.
  • بازدید های دوره ای از تجهیزات شبکه برای حصول اطمینان خاطر از کارکرد آنها تا مشکلی پیش نیاید.

تمامی این حمایت ها و نظارت ها توسط تیم پشتیبانی شرکت انجام می شود، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی ای نیست و فقط کارکردهای تقسیم شده اند.

مزایا و کاربرد پشتیبانی شبکه

  1. اگر شما از زمره شرکتهایی هستند که در شهرهای مختلف دارای نمایندگی و شعبات مختلفی هستید، با استفاده از خدمات شبکه کامپیوتری می توانید بر روی تمامی شعب مورد نظر خود کنترل کاملی داشته باشید
  2. بهبود عملکرد شبکه کامپیوتری سخت افزاری و نرم افزاری.
  3. ارتقاء سیستم.
  4. به روزرسانی مداوم و مستمر سیستم به گونه ای منظم، قابل درک و فهم.
  5. امکان دسترسی سریع به پشتیبانی در هر ساعت از شبانه روز به صورت دورکاری، از راه دور و همچنین حضور در محل کار.
  6. سهولت در انجام کارها
  7. و …

خدمات شبکه

در حوزه فناوری به خصوص شبکه بحث مربوط به پشتیبانی شبکه یکی از موارد مهم و اساسی فعالیت هر شرکتی به شمار می رود که باید به آن توجه داشت.

خدمات پشتیبانی شبکه

  1. نگهداری از شبکه به صورت زمانبدی شده در تمام طول شبانه روز و به صورت تمام وقت.
  2. حضور فعال و زمانبندی شده در محل کار.
  3. پشتیبانی از راه دور به دو صورت ریموت و تلفنی.
  4. بازدید رایگان از زیر ساخت های اکتیو و پسیو شبکه.
  5. ارائه مشاوره و خدمات رایگان به مشتریان.
  6. پشتیبانی تمام وقت از نرم افزارهای اداری.
  7. پشتیبانی سخت افزاری از شبکه.
  8. پشتیبانی از شبکه و سایت.
  9. پشتیبانی از شبکه اینترنتی
  10. پشتیبانی از شبکه و کامپیوتر.
  11. پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات شرکت.
  12. و ….

توجه داشته باشید که حضور کارشناس پشتیبانی در محل کار مشتری به صورت موقت جهت رفع مشکل، به صورت نیمه روز و پاره وقت و مقیم تمام وقت است.

سخن پایانی

استفاده از تیم پشتیبانی برای رفع ایرادات فنی، ساختاری، نرم افزاری، سخت افزاری، اکتیو، پسیو و … ضروری است بنابراین لازم است از این نیروی متخصص و با تجربه به نحوه احسن در جهت پیشبرد مقاصد خود استفاده کنید چرا که فناوری هر روز در حال دگرگون شدن است به همین دلیل شما برای نگهداری از اطلاعت، ارتقاء سیستم و به‌روزرسانی مداوم آن نیاز به پشتیبانی دارید.